احترام به فرزند

آقای قرائتی: احترام به فرزند ثواب احترام به پدر و مادر را دارد!
چهار بار در قرآن می‌گویند: «وَ بِالْوالِدَیْنِ إِحْساناً» آقا! پدر و مادر ما از دنیا رفته است ما پدر و مادر نداریم که به این آیه «وَ بِالْوالِدَیْنِ إِحْساناً» عمل کنیم. امام صادق علیه السلام فرمودند: «بِرُّ الرَّجُلِ بِوَلَدِهِ بِرُّهُ بِوَالِدَیْهِ» اگر‌ کسی به بچه‌اش احترام کند، ثواب کسی را دارد که به پدر و مادرش احترام کند.کسی اگر پدر یا مادرش از دنیا رفته است، به بچه‌اش احترام کند، احترام به فرزند، اجر احترام به پدر و مادر را دارد و همان خیر و برکات را نیز دارد.

 ☝در ادامه این مطلب چیزی به خاطرم رسید. روزی در اتوبوس بودم که خانمی در یک صندلی نشسته بود و کودک ۳ یا ۴ ساله خود را هم کنارش در صندلی جداگانه ای نشانده بود. خانم دیگری که خسته بود و ظاهرا ایستادن برایش مشکل بود درخواست کرد که آن خانم کودکش را بغل بگیرد تا او هم بتواند بنشیند ولی …. ولی آن خانم کودکش را بغل نگرفت و گفت بچه شخصیت داره و بلندش نمیکنم!!!!

توجه کنیم این احترام به فرزند نیست! تربیت اجتماعی هم بر عهده پدر و مادر است. آن خانم باید میفهمید که روزی خودش هم نیاز دارد بر صندلی بنشیند، او باید بداند تربیت کردن چگونه است، او باید به فرزندش بیاموزد که احترام بزرگتر واجب است، هر چند فرزندش فعلا کوچک بود و اینها را نمیفهمید ولی متاسفانه مادری با چنین عقیده و ادبی که خودش دارد آیا در آینده به فرزندش این چیزها را یاد خواهد داد؟؟!!!

  • 5 stars
    نظر از: سیــده الهام عزتی
    1399/06/01 @ 06:10:38 ب.ظ

    سیــده الهام عزتی [عضو] 

    عالی

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.